- 
		Przyjęcie wnioseku kandydata.
		
			Jednostka powinna sprawdzić kompletność wniosku pod względem formalnym. 
			W przypadku braków powinna zwrócić się do kandydata o uzupełnienie braków
			przedstawiając termin odpowiedni dla możliwości uzupełnienia braków, ale nie krótszy niż 7 dni. 
		 
- 
		
                    Wystąpienie do CK o zgodę na prowadzenie postępowania (opcjonalne)
		
			Czynność ta dotyczy przypadku, gdy kandydat nie posiada stopnia dra habilitowanego. 
			Krok ten nie jest obligatoryjny, bowiem Ustawa mówi o „szczególnych przypadkach”. 
	                W przypadkach standardowych jednostka może zdecydować o zwrocie
			wniosku kandydatowi. O ile rada wystąpi o zgodę, to dalsze procedowanie odbywa się 
			po otrzymaniu zgody Centralnej Komisji.
		 
- 
		Powołanie zespołu przygotowującego uchwały
		
			Rada jednostki ma prawo powołania zespołu przygotowującej projekty uchwał 
			w sprawie czynności w postępowaniu o nadanie tytułu profesora. Członkowie zespołu muszą posiadać 
			tytuł profesora. Nie jest sprecyzowany moment, w którym zespół taki miałby być powołany.
		 
- Uzupełnienie składu rady
		
			W przypadku „braku w kraju jednostki organizacyjnej właściwej do przeprowadzenia”
			postępowania „Centralna Komisja, na wniosek jednostki organizacyjnej lub z urzędu, 
			zarządza uzupełnienie składu rady wskazanej przez siebie jednostki o osoby niebędące członkami tej rady”.
		 
- 
		Wszczęcie postępowania
		
			W przypadku postępowań o nadanie tytułu profesora Ustawodawca nie przewidział możliwości odmowy 
			prowadzenia postępowania przez jednostkę, którą wskazał
			kandydat. Tym samym uchwała o wszczęciu postępowania ma charakter proceduralny.
		 
- 
		Wyłonienie 10 kandydatów na recenzentów
		
			
				- Kandydatem na recenzenta nie może być osoba, co do której zachodzą uzasadnione wątpliwości co do jej bezstronności.
			
- 
				Kandydatem na recenzenta nie może być osoba zatrudniona w tej samej szkole wyższej 
				lub jednostce organizacyjnej co kandydat.
			
-  
				Kandydatem na recenzenta nie może być członek rady przeprowadzającej postępowanie.
			
- 
				Kandydaci muszą spełniać warunki ustawowe:
				
					-  międzynarodowa renoma
- tytuł profesora w dziedzinie wniosku lub pokrewnej albo: osoba która
					
						- posiada stopień doktora  
- zatrudniona przez co najmniej pięć lat w zagranicznej szkole wyższej 
							lub instytucji naukowej na stanowisku profesora,
- która przez okres co najmniej pięciu lat kierowała samodzielnie zespołem badawczym, 
- była promotorem co najmniej dwóch osób, które uzyskały stopień doktora
- oraz posiada znaczny dorobek naukowy
 
 
 
 
- 
		Przekazanie CK listy kandydatów na recenzentów
		
			Lista obejmuje imiona i nazwiska kandydatów oraz nazwy jednostek organizacyjnych zatrudniających ich.
		 
- 
	Powierzenie wykonania recenzji
	
		Kierownik jednostki prowadzącej postępowanie niezwłocznie zleca wykonanie recenzji 
		po otrzymaniu zawiadomienia o powołaniu recenzentów przez Centralną Komisję.
		 
		Termin wykonania recenzji to 2 miesiące.
		 
		Zlecenie powinno formułować wymagania pod względem zawartości recenzji:
		 
		- 
			„szczegółowo uzasadnioną ocenę, czy osoba ubiegająca się o nadanie tytułu profesora 
			spełnia wymagania określone w art. 26 ustawy”;
		
- 
			„stanowisko recenzenta w sprawie nadania tytułu profesora”.
		
 
- Przyjęcie recenzji
	
		Kierownik jednostki ma prawo nie przyjąć recenzji, 
		jeśli nie spełnia ona wymagań wskazanych w poprzednim punkcie i tym samym nie jest
		wypełnieniem umowy o wykonanie recenzji. Nie ma jakichkolwiek uprawnień co do żądania modyfikacji 
		zawartości merytorycznej. Może jednak wnioskować np. o
		uzupełnienie o jednoznaczne przedstawienie stanowiska recenzenta 
		(tak/nie) lub uzasadnienie tez zawartych w recenzji. 
	 
- Poparcie/odmowa poparcia wniosku o nadanie tytułu
	
		Rada jednostki podejmuje uchwałę w sprawie odmowy lub poparcia wniosku. 
		Warunkiem do podjęcia uchwały jest zapoznanie się z recenzjami.
		Kierując się zasadami ostrożności w postępowaniu należy udostępnić członkom rady recenzje 
		w sposób umożliwiajacy ich analizę.
		
 W posiedzeniu mogą uczestniczyć, bez prawa głosu, recenzenci, których zaprasza przewodniczący rady tej jednostki.
 
- Ogłoszenie uchwały na stronie internetowej
	
		Opublikowaniu na stronie internetowej jednostki podlegają jedynie uchwały popierające wniosek.
	 
- Przekazanie wniosku do Centralnej Komisji
	
		Jednostka przekazuje Centralnej Komisji uchwałę o poparcie wniosku wraz z aktami postępowania. 
		Obowiązuje termin 1 miesiąca od momentu powzięcia uchwały. W
		każdym przypadku istnieje obowiązek poinformowania stron postępowania, tj. 
		kandydata, o podjętej uchwale.
	 
- Dodatkowe czynności
		
		Jednostka może być obarczona dodatkowymi czynnościami w przypadku przyjęcia odwołania przez CK i uchylenia decyzji bądź 
		skierowania sprawy do ponownego rozpatrzenia lub w przypadku wznowienia postępowania.